Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣRealSportsWRC:  Έρχονται σημαντικές αλλαγές στις τεχνικές προδιαγραφές εν όψει 2025

WRC:  Έρχονται σημαντικές αλλαγές στις τεχνικές προδιαγραφές εν όψει 2025

-

Η FIA ανακοίνωσε την Τετάρτη τους βασικούς της στόχους για το μέλλον του WRC, οι οποίοι παρουσιάστηκαν στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού που ολοκλήρωσε σήμερα τις εργασίες του. Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί για το 2025 και μετά θα δημοσιευθούν σε αναλυτική μορφή τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους.

Όπως ανακοινώθηκε ωστόσο ήδη από την Τετάρτη, τα υπάρχοντα αυτοκίνητα Rally1 θα συνεχίσουν να αποτελούν τη ναυαρχίδα του WRC τόσο για το 2025 όσο και για το 2026, αλλά με σημαντικές τροποποιήσεις, με στόχο τη μείωση του κόστους και των επιδόσεων. Αυτές περιλαμβάνουν κυρίως την αφαίρεση της plug-in υβριδικής μονάδας. H «χαμένη» απόδοση, όπως αναφέρει η FIA, θα αντισταθμίζεται όχι μόνο από τη μείωση του συνολικού βάρους και τον μικρότερο περιοριστή αέρα του τούρμπο, αλλά και από αλλαγές στην αεροδυναμική.

Από το 2026, οι αναθεωρημένοι τεχνικοί κανονισμοί για τα αυτοκίνητα Rally1 θα «τρέχουν» παράλληλα με τους ισχύοντες κανονισμούς. Οι νέοι αυτοί κανονισμοί θα προσβλέπουν στη μείωση του κόστους και της πολυπλοκότητας επιτρέποντας στους κατασκευαστές να αναπτύξουν αυτοκίνητα με το δικό τους αμάξωμα που θα βασίζεται σε μοντέλα παραγωγής των κατηγοριών B, C, compact SUV ή Concept Car. Τα αυτοκίνητα αυτά θα είναι σχεδιασμένα με αυστηρά τεχνικά κριτήρια όσον αφορά το κέντρο βάρους και την αεροδυναμική.

Η ισχύς των αυτοκινήτων αναμένεται από το 2026 να περιοριστεί στους 330 ίππους, σύμφωνα με την FIA. Όπως αναφέρει η τελευταία, η απόδοση του κινητήρα «θα ελέγχεται από μια καμπύλη ροπής που θα αποτελεί σημείο αναφοράς για όλα τα αυτοκίνητα», ενώ, από εκεί και πέρα, ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων θα υπόκεινται σε περιορισμούς όσον αφορά το κόστος. Η δε τεχνολογία τους θα παραπέμπει σε εκείνη των κινητήρων των αυτοκινήτων Rally2.

WRC: Οι αλλαγές στα Rally2

Τα αυτοκίνητα Rally2 θα συνεχίσουν στην τρέχουσα μορφή τους. Ωστόσο, όσα από αυτά λαμβάνουν μέρος σε αγώνες του WRC από το 2025 και μετά θα έχουν την επιλογή να φέρουν ένα «κιτ WRC» που αποτελείται από μεγαλύτερο περιοριστή, μεγαλύτερη εξάτμιση, προαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων με paddles και πίσω πτέρυγα με στόχο τη μείωση του χάσματος απόδοσης σε σχέση με τα αυτοκίνητα Rally1.

Διαβάστε Επίσης