Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΤΟΠΙΚΑΠΑΙΔΕΙΑΧαώδης η κατάσταση στα σχολεία με την εμμονή στα Τετράμηνα!

Χαώδης η κατάσταση στα σχολεία με την εμμονή στα Τετράμηνα!

-

Το κυπριακό Υπουργείο Παιδείας με το διαμοιρασμό του σχολικού έτους σε δυο Τετράμηνα θεωρεί ότι θα βελτιωθούν τα ποσοστά αναλφαβητισμού και πάταξης της παραπαιδείας, «αγνοώντας» πως ο μεν αναλφαβητισμός είναι αποτέλεσμα της μαζικοποίησης της εκπαίδευσης, η δε παραπαιδεία αποτέλεσμα του καπιταλιστικού δόγματος, Προσφορά και Ζήτηση: Εάν δηλαδή οι περιζήτητες θέσεις (ιατρικής, νομικής, ηλεκτρονικών μηχανικών και προγραμματιστών Μετσόβιου Πολυτεχνείου, προσφέρονταν χωρίς εξετάσεις, ενώ υπήρχε μεγάλη Ζήτηση, θα διεκδικούνταν μονάχα μέσω της παραπαιδείας.  Ο Στάλιν κατόρθωσε να ελέγξει τα πάντα, πλην της παραπαιδείας, γιατί τα παιδιά της νομενκλατούρας διεκδικούσαν θέση στα επίλεκτα σοβιετικά πανεπιστήμια, που δεν είχαν θέσεις για όλους.

Η εφαρμογή των εξετάσεων Τετραμήνων ξεσήκωσε θύελλες αντιδράσεων από γονείς, μαθητές, εκπαιδετικούς και Βουλή.  Η εικόνα που παρατηρείται είναι χαώδης και γίνεται χειρότερη με την τοποθέτηση τριών μαθημάτων (Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας) την ίδια μέρα. «Το μόνο που επιτυγχάνει ο θεσμός», σημειώνει ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης, «είναι η ενίσχυση της παπαγαλίας, η απομνημόνευση και οι τεχνικές για τις εξετάσεις».  Μάθε τα παιδιά να ψαρεύουν κι όχι να τρώνε έτοιμο το ψάρι, λέγει μια κινέζικη παροιμία.  Στην εποχή επίσης του Ίντερνετ οι μαθητές βρίσκουν πλήθος έτοιμου υλικού, ενώ η άσκηση κριτικής σκέψης, μόνο με την περαιτέρω μείωση της ύλης, καταχτιέται.

Η εκπαίδευση, ως ζωντανός οργανισμός εξελίσσεται και έχει επομένως ανάγκη σημαντικών αλλαγών.  Έχει όμως ανάγκη μιας σφαιρικής Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης που πέραν των όσων προαναφέρθηκαν, χρειάζεται και πλήρη κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου.  Πρέπει ακόμη οι κρατούντες, να πάψουν να πετσοκόβουν τα εισοδήματα όσων εκπαιδευτικών εργάζονται σε απογευματινά, ή ολοήμερα σχολεία.

Κατάργηση Τετραμήνων, περαιτέρω μείωση ύλης, κατοχύρωση των δικαιωμάτων των καθηγητών, καλλιέργεια κριτικής σκέψης, αρμονικές σχέσεις με όλους εκείνους που εμπλέκονται στο εκπαιδευτικό όραμα και ευθυγράμμιση των στόχων της εκπαίδευσης με τις μεγάλες επετειακές συγκεντρώσεις των μαθητών, αποτελούν τους έξι πυλώνες μιας δημοκρατικής Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης. Η καλλιέργεια κουλτούρας συμβίωσης και ελληνοτουρκικής συνύπαρξης, πρέπει να βρίσκονται σε παράλληλη πορεία με τους ευρωπαίους και όσους έχουν ισχυρά συμφέροντα στην Ανατολική Μεσόγειο. 

Το καθενυκτικό πολεμικό και αντιτουρκικό κλίμα που εκπέμπουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί, δεν συνάδουν με μια σύγχρονη και προοδευτική Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση. Οι ρατσισμός, υψαυχενισμός και εθνοκεντρισμός, αποτελούν τροχοπέδη της Μεταρρύθμισης του μέλλοντος.

 

 

 

 

Διαβάστε Επίσης