Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΤΟΠΙΚΑΠΑΙΔΕΙΑΟι κυβερνώντες κτίζουν «εκπαίδευση δυο ταχυτήτων και δυο επιπέδων»!

Οι κυβερνώντες κτίζουν «εκπαίδευση δυο ταχυτήτων και δυο επιπέδων»!

-

  • Γιατί, όπως πολλές φορές δήλωσε ο βουλευτής του ΔΗΣΥ κος Μαυρίδης, η εκπαίδευση δεν πρέπει να παρέχεται δωρεάν.

Οι ιδιωτικοποιήσεις και το ξεπούλημα κρίσιμων τομέων της οικονομίας και της κοινωνίας συνεχίζονται με θαυμαστή προσήλωση στην ιδεοληψία του λιγότερου κράτους ακόμα και στην Παιδεία. Μπορεί με τις περικοπές που επιδιώκει η κυβέρνηση να στόχευε αρχικά στην κάλυψη των ελλειμμάτων των 8 δις Ευρώ από την κλοπή στο Συνεργατισμό, όμως ταυτόχρονα εφαρμόζει και την πάγια πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων με διάφορες μορφές.

Η πρώτη μορφή ιδιωτικοποίησης είναι όταν το δημόσιο καλείται να συμπεριφερθεί όπως ο ιδιώτης, με περικοπές σε μισθούς και κονδύλια για εξοπλισμό, σε περισσότερες ώρες εργασίας κλπ.

Η δεύτερη μορφή ιδιωτικοποίησης, είναι η εισαγωγή των μεθόδων της ανάθεσης υπηρεσιών, της χρηματοδότησης βάσει ανταγωνισμού και του μάνατζμεντ απόδοσης στη δημόσια εκπαίδευση, βαφτίζοντας πολλές φορές ακόμα και εκπαιδευτικούς του δημοσίου ως ιδιωτικά αυτοεργοδοτούμενους, κάτι που έχει προκαλέσει αναστάτωση στους εκπαιδευτικούς και στα σχολεία! Είναι σίγουρο πως το επόμενο βήμα της κυβέρνησης αν αφεθεί να προχωρήσει, θα είναι η περεταίρω εισχώρηση του ιδιωτικού τομέα στη δημόσια εκπαίδευση με ακόμα πιο εντατικές μορφές ιδιωτικοποίησης, με τη αγορά υπηρεσιών από ιδιώτες.

Η τρίτη μορφή ιδιωτικοποίησης είναι η άμεση παροχή εκπαίδευσης στα ιδιωτικά σχολεία, όπως με τη μέθοδο των κουπονιών, που θα δυναμώνει όσο σκόπιμα αποδυναμώνεται η δημόσια εκπαίδευση. Αυτές οι μορφές ιδιωτικοποίησης δεν αποκλείουν η μία την άλλη και συνήθως αλληλοσυνδέονται.

Αυτό που ενδιαφέρει την κοινωνία είναι πως η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και η παροχή της με όρους αγοράς θα έχει και κοινωνικές επιπτώσεις, όσον αφορά την ισότητα στην πρόσβαση και την κοινωνική δικαιοσύνη.

Θα δημιουργήσει εκπαίδευση δυο ταχυτήτων και δύο επιπέδων, όχι μόνο διευρύνοντας το χάσμα μεταξύ των προνομιούχων και μη, αλλά και αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο κατανοούνται η ισότητα και η κοινωνική δικαιοσύνη. Δημιουργεί αυτό που λέμε, ρωγμές στην κοινωνική συνοχή που ενώ όλοι την υπόσχονται λίγοι εργάζονται πραγματικά για την πραγματοποίηση της.

 

 

Διαβάστε Επίσης