Η διαδικτυακή εταιρεία Amazon.com ανακοίνωσε χθες ότι άνοιξε ένα μανάβικο στο Σιάτλ, στη δυτική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών, χωρίς ουρές ή ταμεία, εισαγάγοντας ένα νέο ανταγωνιστικό στοιχείο με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Το μαγαζί Amazon Go, το νέο κατάστημα 167 τετραγωνικών μέτρων, χρησιμοποιεί αισθητήρες για να ανιχνεύσει ποια αντικείμενα παίρνουν οι πελάτες από τα ράφια, και στέλνει το λογαριασμό στο λογαριασμό Amazon του κάθε πελάτη εάν δεν τα επιστρέψει στα ράφια.
Το μαγαζί αποτελεί την πιο πρόσφατη προσπάθεια εισόδου στον κλάδο της μαναβικής, μιας από τις μεγαλύτερες αγορές προϊόντων στην οποία δεν έχει μεγάλη εμπειρία ακόμα.
Η εταιρεία ήδη παραδίδει προϊόντα μαναβικής σε σπίτια μέσω της υπηρεσίας της AmazonFresh. “Αποτελεί μεγάλη αναγνώριση ότι το διαδικτυακό τους μοντέλο δεν είναι επιτυχές για κάθε προϊόν”, είπε ο Τζαν Ντόσον της εταιρείας αναλύσεων Jackdaw Research, σημειώνοντας ότι τέτοιου είδους μαγαζιά θα συμπληρώσουν το AmazonFresh.
“Αν υπήρχαν εκατοντάδες τέτοια μαγαζιά στη χώρα, θα αποτελούσε τεράστια απειλή” για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, είπε.
Προς το παρόν, το Amazon Go εξυπηρετεί μόνο υπαλλήλους της εταιρείας και αναμένεται να ανοίξει τις πόρτες στον κόσμο γενικότερα στις αρχές του 2017, είπε η Amazon. Εάν το εγχείρημα στεφθεί με επιτυχία, η εταιρεία σκοπεύει να ανοίξει πάνω από 2.000 μανάβικα, έγραψε η εφημερίδα Wall Street Journal χθες, επικαλούμενη πηγές.
Η εταιρεία εξετάζει και άλλες μορφές μαγαζιών, μεταξύ των οποίων και μαγαζιά όπου οι καταναλωτές θα μπορούν να παίρνουν τις παραγγελίες τους σταματώντας με το αυτοκίνητό τους στο πεζοδρόμιο, ανέφερε η εφημερίδα.
Η εταιρεία αρνήθηκε να κάνει δηλώσεις επί του άρθρου.
Το Amazon Go δεν είναι το πρώτο “αληθινό” μαγαζί που ανοίγει η διαδικτυακή εταιρεία. Διαχειρίζεται επίσης και ένα βιβλιοπωλείο στο Σιάτλ, καθώς και φορητούς σταθμούς σε mall όπου διαφημίζει συσκευές της όπως το Kindle.