Σάββατο, 15 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΤΟΠΙΚΑΠΑΙΔΕΙΑΕπαναφορά του ροφήματος στους άπορους μαθητές ζητά το ΑΚΕΛ

Επαναφορά του ροφήματος στους άπορους μαθητές ζητά το ΑΚΕΛ

-

Στα λόγια έμεινε η εξαγγελία για επαναφορά του ροφήματος στο σχολικό πρόγευμα για τους άπορους μαθητές, ανέφερε σήμερα ο Επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, ο οποίος κάλεσε την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να υλοποιήσει τη δέσμευση της.

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, στο πλαίσιο περιοδείας αντιπροσωπείας του κόμματος σε σχολεία της Λεμεσού, ο κ. Χριστοφίδης αναφέρθηκε σε τρία “κεφαλαιώδη ζητήματα” που αντιμετωπίζουν τα δημόσια εκπαιδευτήρια μας και συγκεκριμένα την απουσία ροφήματος στο πρόγευμα για τους άπορους μαθητές, τα κόμιστρα των λεωφορείων και το θεσμό των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ).

Ειδικότερα για το θέμα του ροφήματος στα προγεύματα, ο Χρίστος Χριστοφίδης, είπε πως είναι με έκπληξη που η αντιπροσωπεία του ΑΚΕΛ διαπιστώνει ότι, ενώ υπήρξε εξαγγελία από πλευράς του Προέδρου της Δημοκρατίας και του Υπουργού Παιδείας για επαναφορά του ροφήματος, σε συνάρτηση με τις εξοικονομήσεις που έγιναν από την ακύρωση της παρέλασης μηχανοκίνητων μονάδων στις εθνικές επετείους, “αυτή η εξαγγελία έμεινε στα λόγια”.

“Η δέσμευση για παροχή ροφήματος σε αυτά τα παιδιά πρέπει να υλοποιηθεί, όχι μόνο γιατί υπάρχει ένα ηθικό ζήτημα, αλλά υπάρχει και ένα ουσιαστικό ζήτημα”, είπε και πρόσθεσε ότι “από εκεί και πέρα πρέπει να δούμε πως το κονδύλι της μαθητικής πρόνοιας που υπάρχει σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας, θα έρθει διαμέσου των εκπαιδευτικών μονάδων, που γνωρίζουν καλύτερα, να στηρίξει και άλλες ανάγκες των μαθητών μας σήμερα”.

Διαμήνυσε παράλληλα ότι η μεγαλύτερη εκπαιδευτική πρόκληση την οποία θα έχουμε αυτό το χρονικό διάστημα είναι, “με σωστές παρεμβάσεις στη σχολική μονάδα, να μην επιτρέψουμε παιδιά τα οποία αντιμετωπίζουν ή θα αντιμετωπίσουν σοβαρά οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, να οδηγηθούν στο περιθώριο” και πως “αν το επιτύχουμε αυτό θα είναι το μεγαλύτερο επίτευγμα του εκπαιδευτικού μας συστήματος”.

Αναφερόμενος στο θέμα των κομίστρων στα λεωφορεία, ο κ.Χριστοφίδης είπε πως έχει διαπιστωθεί ότι μαθητές αναγκάζονται να αλλάξουν μέχρι και τρία λεωφορεία για να φτάσουν στο σχολείο τους και σημείωσε πως “δεν μπορούμε να ζητούμε ειδικά από παιδιά που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα, να πληρώνουν για να κάνουν το αυτονόητο, να έχουν πρόσβαση στο σχολείο τους”.

Προειδοποίησε παράλληλα ότι “αν τα κόμιστρα επιβληθούν καθολικά, όπως έχουν εξαγγελθεί σε όλους τους μαθητές, αυτό θα μας δημιουργήσει αλυσιδωτά πολλά άλλα προβλήματα και ούτε οικονομικά θα υπάρχει οποιοδήποτε όφελος για το κράτος, γιατί αυτά τα προβλήματα θα πρέπει να έρθουμε μετά να τα καλύψουμε αργότερα”.

Για το θεσμό των ΖΕΠ, ο Επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας του ΑΚΕΛ δήλωσε ότι θα πρέπει να διατηρηθεί και να ενισχυθεί, καθώς διαπιστώνεται πως υπήρξε σημαντική βελτίωση σε σχολεία που αντιμετώπιζαν στο παρελθόν προβλήματα αλλά και σε μαθησιακό επίπεδο παρατηρήθηκε ουσιαστική βελτίωση.

“Είναι ισχυρή η άποψη του ΑΚΕΛ ότι εκεί που χρειάζονται αλλαγές και εκσυγχρονισμός, διόρθωση λαθών και παραλήψεων να γίνει, όμως ο θεσμός των ΖΕΠ και πρέπει να διατηρηθεί και πρέπει να ενισχυθεί”, τόνισε ο κ.Χριστοφίδης, προσθέτοντας ότι για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει στα ευρωπαϊκά προγράμματα του 2014-2020, η ειδική στήριξη των ΖΕΠ να είναι μια από τις βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας, ” για να μπορέσουμε να αντλήσουμε κεφάλαια από αυτά τα ευρωπαϊκά κεφάλαια”.

Τα θέματα αυτά, όπως και άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα δημόσια εκπαιδευτήρια μας, συνεχίζουν να απασχολούν το ΑΚΕΛ , το οποίο με προτάσεις του και διάλογο με το Υπουργείο Παιδείας, τους αρμόδιους φορείς, αλλά και μέσα από την Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, προσπαθεί να συμβάλει στην επίλυση τους, κατέληξε στις δηλώσεις του ο Χρίστος Χριστοφίδης.

Διαβάστε Επίσης