Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΤΟΠΙΚΑΑΛΛΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑΣτη διατήρηση των Κυπριακών Αερογραμμών συμφωνούν ΕΔΕΚ και ΔΣ εταιρείας

Στη διατήρηση των Κυπριακών Αερογραμμών συμφωνούν ΕΔΕΚ και ΔΣ εταιρείας

-

2014

Στην ανάγκη διατήρησης των Κυπριακών Αερογραμμών συμφώνησαν ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Γιαννάκης Ομήρου και ο Πρόεδρος του ΔΣ της εταιρείας Τόνυ Αντωνίου, οι οποίοι συναντήθηκαν σήμερα στα γραφεία του Κινήματος.

Ο κ. Ομήρου ανέφερε ότι η Κυβέρνηση πρέπει να ξεκαθαρίσει τη θέση της, κατά πόσο στρέφεται προς την κατεύθυνση εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή.

Όπως δήλωσε ο κ. Ομήρου μετά το πέρας της συνάντησης – που εντάσσεται στα πλαίσια της ενημέρωσης των πολιτικών κομμάτων από την εταιρεία – η ΕΔΕΚ διαχρονικά στηρίζει την ανάγκη ύπαρξης ενός κυπριακού αερομεταφορέα και «θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για να στηρίξει μια πορεία επιβίωσης των ΚΑ».

Είπε ότι χρειάζεται μια τεράστια προσπάθεια για την αναδιάρθρωση της, ενώ κρίσιμη προς την κατεύθυνση αυτή είναι η εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή, «διαφορετικά θα έχουμε έναν αργό θάνατο».

Για την πώληση της χρονοθυρίδας, ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ είπε ότι δόθηκαν εξηγήσεις από την πλευρά του ΔΣ της εταιρείας, είπε όμως ότι το Κίνημα εξακολουθεί να εκφράζει την ανησυχία του γύρω από το ζήτημα.

Μια πολιτική γενικής εκποίησης των οποίων περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, πρόσθεσε, μπορεί να αποδυναμώσει την προοπτική για το αναμενόμενο ενδιαφέρον από στρατηγικούς επενδυτές ή άλλα ταμεία.

Ο κ. Ομήρου αναφέρθηκε και στην κάθαρση των ΚΑ και τη διερεύνηση ευθυνών. «Εδώ και δεκαετίες, οι ΚΑ υπήρξαν πεδίο αλόγιστης και ασυλλόγιστης διοίκησης, απουσίαζε η χρηστή διοίκηση και υπήρχε υπερπληθυσμός επαγγελματικού προσωπικού», είπε.

Δεν υπάρχει αμφιβολία, συνέχισε, ότι υπάρχουν ευθύνες για τη διαχείριση του κρατικού αερομεταφορέα και ανέφερε ότι είναι ευθύνη της Κυβέρνησης να προβεί σε μια εις βάθος διερεύνηση για όλα όσα έχουν γίνει τις τελευταίες δεκαετίες.

«Πρέπει να υπάρξει έρευνα για να εντοπιστούν οι ενοχές και οι ένοχοι της διασπάθισης δημοσίου χρήματος», κατέληξε.

Θέση της ΕΔΕΚ είναι η διατήρηση του εθνικού αερομεταφορέα, κάτι που είναι και δική μας θέση, ανέφερε από την πλευρά του ο Τόνυ Αντωνίου.

Αναφέρθηκε στην προσπάθεια που γίνεται τον τελευταίο χρόνο για εφαρμογή προς τη σωστή κατεύθυνση του στρατηγικού σχεδίου που υποβλήθηκε στην ΓΔ Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και είπε ότι πολύ σύντομα η εταιρεία θα κληθεί από την Κομισιόν να αποδείξει την προσπάθειά της για υλοποίηση της πλειοψηφίας των σημείων του σχεδίου.

Ανέφερε, εξάλλου, ότι η «μετατροπή», όπως είπε, συγκεκριμένων περιουσιακών στοιχείων, όπως η χρονοθυρίδα, σε μετρητά, θα βοηθήσει στη βιωσιμότητα της εταιρείας και θα ικανοποιήσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Είπε ότι το ΔΣ και ο ίδιος, με την εντολή του Προέδρου της Δημοκρατίας να διατηρήσουν τον εθνικό αερομεταφορέα, θα συνεχίσουν να πράττουν ό,τι είναι δυνατό, κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες.

Εξάλλου, απέρριψε κατηγορηματικά ότι ο ίδιος και το ΔΣ έχουν ευθύνη ή συνεργάζονται σε μια πράξη κλεισίματος της εταιρείας.

Ως προς τη βιωσιμότητα της εταιρείας και μετά την τουριστική σεζόν, είπε ότι αυτή έχει διασφαλιστεί για το μεγαλύτερο μέρος του 2015 με την πώληση της χρονοθυρίδας, ενώ τα χρήματα κατατέθηκαν σε κλειστό λογαριασμό.

Αυτό, είπε, αποδεικνύει ότι και οι εργαζόμενοι θα έχουν εργασία και το πτητικό πρόγραμμα θα συνεχίσει.

Ως προς τις ευθύνες για αλόγιστες σπατάλες και τη διαδικασία κάθαρσης στις ΚΑ, ο Πρόεδρος του ΔΣ είπε ότι κατά τον προηγούμενο χρόνο η εταιρεία δεν έχει ζητήσει από το δημόσιο και τον Κύπριο φορολογούμενο ούτε ένα ευρώ.

«Οι ΚΑ έχουν εγκύψει στο θέμα της κακής διαχείρισης ή πιθανής διασπάθισης δημοσίου χρήματος», είπε και πρόσθεσε ότι έχει παραδοθεί στον Υπουργό Οικονομικών αριθμός υποθέσεων προς έρευνα.

Η κυβέρνηση έχει την ευθύνη να τις προωθήσει εκεί και όπου χρειάζεται, είπε, ενώ κατέληξε, λέγοντας ότι αν ζητηθεί από την εταιρεία, θα διεξάγει και άλλες έρευνες.

Διαβάστε Επίσης