Τρίτη, 5 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΓΝΩΜΕΣΟ νέος ρόλος του Αβέρωφ: «Λαμόγιο» των μεγαλοεπιχειρηματιών του λιμανιού! - Του...

Ο νέος ρόλος του Αβέρωφ: «Λαμόγιο» των μεγαλοεπιχειρηματιών του λιμανιού! – Του Πέτρου Χ.ΠΑΣΙΑ

-

 Όλα ξεκίνησαν με την εκδηλωθείσα απληστία της διαχειρίστριας εταιρείας η οποία ενημέρωσε για την πρόθεση της να επιβάλει αυξήσεις της τάξης του 5% στις λιμενικές ταρίφες από τις 15 Φεβρουαρίου, γεγονός που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων από τους εμπορευόμενους γιατί θα επαυξηθούν τα κόστα τους, λαμβάνοντας υπόψη ότι ήδη έχουν επιβληθεί μεγάλες αυξήσεις από τους κατασκευαστές.

Έντονα αντέδρασαν οι οργανώσεις των καταναλωτών και το συνδικαλιστικό κίνημα αφού οι όποιες αυξήσεις στο τέλος θα επιβαρύνουν τους καταναλωτές. Το θέμα πήρε διαστάσεις και συζητήθηκε στη Βουλή.

Ο Αβέρωφ Νεοφύτου που επιδεικτικά, νομίζοντας πως… «ανακάλυψε την τασσιηνόπιττα», έστειλε και επιστολή στον υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Γιάννη Καρούσο και ζήτησε να εξεταστεί η… φαεινή ιδέα του, ενώ έδωσε αφορμή για να μπουν στο χορό και οι οργανώσεις των επιχειρηματιών που ζητούν κι αυτές από το κράτος να χαρίσει στους διαχειριστές τα δικαιώματα του!

Στην πρόθεση των διαχειριστών για επιβολή αυξήσεων στις λιμενικές ταρίφες, αρχικά αντέδρασε το ΚΕΒΕ αναφέροντας σε ανακοίνωση του πως οι πλοιοκτήτριες εταιρείες και όλος ο εμπορικός κόσμος διαφωνούν με αυτές τις προθέσεις της DPWL καθώς βιώνουν μια δύσκολη συγκυρία και προσπαθούν να μειώσουν τις ζημιές που τους προκάλεσαν οι επιπτώσεις της πανδημίας. Όλοι οι εμπλεκόμενοι τονίζει το ΚΕΒΕ, απαιτούν τη διατήρηση των λιμενικών κόστων στα σημερινά επίπεδα καθώς αδυνατούν να επωμιστούν άλλα πρόσθετα βάρη. Η πρόθεση της DPWL να αυξήσει τα λιμενικά τέλη προσθέτει το ΚΕΒΕ είναι εκτός τόπου και χρόνου και δεν πρόκειται να την αποδεχθούν οι επηρεαζόμενες επιχειρήσεις.

Όπως αναφέρεται σε σχετική επιστολή του ΚΕΒΕ προς το Υπουργείο Μεταφορών, «η DP World Limassol έχει ενημερώσει τους πελάτες της για αυξήσεις που θα εφαρμοστούν από τον Φεβρουάριο 2022 στις διάφορες ταρίφες» και οι οποίες κυμαίνονται από 4% μέχρι 96%. Αναφέρεται επίσης ότι οι αυξήσεις συνδέονται με μια λανθασμένη φόρμουλα, η οποία περιλαμβάνεται στα συμβόλαια τα οποία υπογράφηκαν μεταξύ του κράτους και των εταιρειών, η οποία «δίνει τη δυνατότητα στις διαχειρίστριες εταιρείες του λιμανιού να επιβάλουν τις σχετικές αυξήσεις στις ταρίφες τους».

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται, η φόρμουλα η οποία συμφωνήθηκε λαμβάνει υπόψιν «το Δείκτη μόνο των τιμών παραγωγού για την εγχώρια αγορά, αγνοώντας τις τιμές παραγωγού για την εξαγωγική αγορά».

Το ΚΕΒΕ χαρακτηρίζει λανθασμένη την πιο πάνω φόρμουλα, επισημαίνοντας ότι «θα επιβαρυνθούν για δεύτερη φορά» τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις, αφού πρόσφατα υπήρξαν αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών, ενδιάμεσων προϊόντων και μεταφορικών από το εξωτερικό.

Επισημαίνεται επίσης ότι «δεν μπορεί τη στιγμή που η αύξηση του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή για σκοπούς ΑΤΑ και αφορά τους μισθούς να έχει καθοριστεί στο 1,27%, (αλλά) η αύξηση του Δείκτη που αφορά τα λιμάνια να αγγίζει το 15%».

ΤΟΝ ΕΠΙΑΣΑΝ

ΟΙ… ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΕΣ!

Η έντονη αντίδραση της οργάνωσης των εμποροβιομηχάνων διέγειρε και την… «ευαισθησία» του προέδρου του ΔΗΣΥ ο οποίος όμως αντί να «ενώσει» τη φωνή του για άσκηση πίεσης στους διαχειριστές του λιμανιού να μην επιβάλουν τις αυξήσεις, τους έριξε «σωσίβιο» μποϊκοτάροντας και το ΚΕΒΕ στην προκειμένη περίπτωση και τα κόμματα και τις οργανώσεις των καταναλωτών.

Ενώ το ΚΕΒΕ με την επιστολή του στον υπουργό Μεταφορών ζητώντας του να  παρέμβει «προκειμένου να μην επιβληθούν αυτές οι αυξήσεις οι οποίες θα αποτελέσουν αναπόφευκτα ένα σοβαρό χτύπημα στα ήδη βεβαρημένα οικονομικά τους δεδομένα», ο Αβ. Νεοφύτου απέστειλε δική του επιστολή και δεν ζητά να μην επιβληθούν αυξήσεις, αλλά να αποποιηθεί το κράτος τα δικαιώματα του.  Δηλαδή, οι ιδιώτες διαχειριστές να επιβάλουν το ποσοστό αύξησης που τους αναλογεί με βάση το συμβόλαιο!

  • Τα γεγονότα δείχνουν πολύ ξεκάθαρα ότι ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ ενήργησε ως «λαμόγιο» της διαχειρίστριας εταιρείας, γεγονός που προκαλεί ερωτηματικά αν λάβουμε υπόψη και την προϊστορία της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού και του ρόλου που διαδραμάτισε στο ξεπούλημα στο ιδιωτικό μεγάλο κεφάλαιο των χρυσοφόρων κρατικών υπηρεσιών, περιλαμβανομένου του λιμανιού Λεμεσού.

Ωστόσο, μετά τη δημόσια παρέμβαση του Αβ. Νεοφύτου, και την προβολή της θέσης για «αποποίηση από το κράτος» του δικού του μεριδίου, «ευθυγραμμίστηκε» και το ΚΕΒΕ και σε δηλώσεις του ο Γ.Γ. του ΚΕΒΕ κ. Τσακκής ανέφερε ότι αν οι διαχειρίστριες εταιρείες προχωρήσουν σε αυξήσεις, τότε θα πρέπει να δει το κράτος τι κάνει με το δικό του μερίδιο που ανέρχεται στο 62%.

Πάντως τη θέση Αβέρωφ Νεοφύτου έσπευσε να υιοθετήσει συνολικά και η Ομοσπονδία Εργοδοτών και Βιομηχάνων (ΟΕΒ) η οποία κάλεσε το Υπουργείο Μεταφορών όπως «μελετήσει με κάθε δυνατό μέσο τη δυνατότητα, μέσα από τις υφιστάμενες συμβάσεις και το ευρύτερο εθνικό και κοινοτικό νομικό πλαίσιο, να τύχουν από το υπουργείο διαπραγμάτευσης οι προστιθέμενες αυξήσεις»…

ΑΛΛΑ ΕΛΕΓΑΝ ΤΟΤΕ…

Βεβαίως αυτά που λέει σήμερα η ΟΕΒ ίσως θα έπρεπε να τα σκεφτόταν όταν πρωτοστατούσε με την κυβέρνηση Αναστασιάδη – ΔΗΣΥ στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και χειροκροτούσε τον Αβέρωφ Νεοφύτου και την κυβέρνηση για την «επιτυχία» της ιδιωτικοποίησης, όπως ονομάζουν το ξεπούλημα του λιμανιού.

Σχετικά δήλωνε στις 4 Μαρτίου 2016 ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ:

«Έρχομαι και σ ένα άλλο σημαντικό θέμα. Μπράβο στην κυβέρνηση, μπράβο και στον Υπουργό, παρόλο που άρχισα και τον ζηλεύω, έκανα και εγώ Υπουργός Συγκοινωνιών.

Ξεκίνησα πρώτος τις αποκρατικοποιήσεις με τα αεροδρόμια. Απλώς να πω, σεβασμό, στην κυβέρνηση. Δεν ανέμενα και με λίγα οικονομικά που γνωρίζω, τέτοια αποτελέσματα. Απίστευτα.

Ο ιδιώτης να κάνει επενδύσεις, να αναλαμβάνει όλα τα έξοδα και να σου δίνει εισόδημα περισσότερα από αυτά που παίρνεις σήμερα. Απίστευτη επιτυχία. Θεωρώ ότι είναι αναφορά ανά το παγκόσμιο αυτή η επιτυχία. Πηγαίνετε στην Ελλάδα, δίπλα, για το λιμάνι του Πειραιά, δέστε τα ποσοστά που πήρε το κράτος. Σχεδόν στο 60% από αυτά που πήραμε εμείς. Απίστευτή επιτυχία. Είναι και μια απάντηση»…

Ακόμη, να θυμίσουμε πως όταν η κυβέρνηση  σύναψε την συμφωνία με τους ιδιώτες διαχειριστές τα έκανε όλα πίσω από κλειστές πόρτες. Ούτε καν τον Γενικό Εισαγγελέα που είναι ο νομικός σύμβουλος του κράτους συμβουλεύτηκαν, ενώ ο τότε υπουργός Συγκοινωνιών πανηγύριζε για την «συμφωνία»…

Σήμερα η κοινωνία «θερίζει» ότι έσπειραν οι κυβερνώντες! Οι ιδιώτες χρεώνουν κατά το συμφέρον τους και φτάσαμε στο σημείο το λιμάνι Λεμεσού να είναι πλέον το πιο ακριβό και το λιγότερο ανταγωνιστικό στην περιοχή.

  

Διαβάστε Επίσης