Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΤΟΠΙΚΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΥΠΟΙΚ: Σχεδιασμοί για το αρνητικό σενάριο στις ΚΑ

ΥΠΟΙΚ: Σχεδιασμοί για το αρνητικό σενάριο στις ΚΑ

-

Η Κυβέρνηση έχει καταρτίσει σενάρια για διασφάλιση της αεροπορικής συνδεσιμότητας της Κύπρου, σε περίπτωση κλεισίματος των Κυπριακών Αερογραμμών, δήλωσε ο Υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης.

Η Κυβέρνηση έχει καταρτίσει σενάρια για διασφάλιση της αεροπορικής συνδεσιμότητας της Κύπρου, σε περίπτωση κλεισίματος των Κυπριακών Αερογραμμών, δήλωσε ο Υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης.

«Προσπαθούμε να εξαντλήσουμε κάθε περιθώριο για επιβίωσης της εταιρείας… Οφείλουμε να πούμε ως Κυβέρνηση ότι οι σχεδιασμοί μας περιλαμβάνουν και το χειρότερο σενάριο, μια προτεραιότητα που σχετίζεται με την διασφάλιση σε κάθε περίπτωση της αεροπορικής συνδεσιμότητας της Κύπρου με βασικούς προορισμούς», είπε μιλώντας στην κοινή συνεδρία των Επιτροπών Οικονομικών και Ελέγχου.

Ο ΥΠΟΙΚ είπε πως σε περίπτωση κλεισίματος, το κράτος θα αποζημιώσει τους εργαζόμενους και σημείωσε ότι κατατέθηκε συμπληρωματικός προϋπολογισμός ύψους €10 εκ. για αποζημιώσεις στο προσωπικό.

Ας αγοράσουν οι πιλότοι τις ΚΑ

Ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι ο ίδιος έχει υποδείξει στους πιλότους, που όπως, είπε διαθέτουν αποθέματα, να αγοράσουν την εταιρεία αν ενδιαφέρονται. «Από καιρό τους έχω πει, ας πάρουν οι ίδιοι την εταιρεία», συμπλήρωσε.

Είπε ότι αν υπάρχει πραγματικός επενδυτής, τότε η πώληση των ΚΑ, μιας εισηγμένης εταιρείας μπορεί να γίνει και αύριο. Πρόσθεσε όμως ότι «ψάχνουμε για ένα υπαρκτό επενδυτή και όχι τσαρλατάνο στη βάση φημολογίας, είμαστε έτοιμοι να πωλήσουμε την εταιρεία ή στους εργαζόμενους».

Επανέλαβε ότι ο στρατηγικός επενδυτής θα έπρεπε να είχε αναζητηθεί από το 2007, οπόταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε εγκρίνει την πρώτη κρατική ενίσχυση, στη βάση της μίας και μοναδικής φοράς (one-time-last-time).

Από την πλευρά του, ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων Μάριος Δημητριάδης είπε ότι η Κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει στη δημοπράτηση των δικαιωμάτων πτήσεων που ρυθμίζονται από διακρατικές συμφωνίες με τρίτα κράτη (εκτός ΕΕ) και ότι γίνονται διαβουλεύσεις με εταιρείες για την ανάληψη των πτήσεων που έχουν αποκλειστικά οι ΚΑ αλλά δεν εκτελούνται δρομολόγια λόγω οικονομικής στενότητας.

Διευκρίνισε ότι τα διακρατικά δικαιώματα για τις πτήσεις με τρία κράτη – μέλη θα πωληθούν μόνο αν ένας επενδυτής αγοράσει ολόκληρη την εταιρεία και όχι περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας.

Είπε ότι οι ΚΑ με μερίδιο αγοράς 10%, αναμένεται να μεταφέρουν μέχρι το τέλος του χρόνου, αφίξεις και αναχωρήσεις 700.000 – 750.000 επιβάτες.

Η Γενική Λογίστρια Ρέα Γεωργίου, μέλος της τεχνικής ομάδας για την διαδικασία πώλησης των ΚΑ, επιβεβαίωσε και επίσημα ότι οι δύο εταιρείες που υπέβαλαν μη δεσμευτική πρόταση είναι η Ryan Air και Aegean, προσθέτοντας ότι η διαδικασία προχωρά στην υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τις δύο εταιρείες.

Εκπρόσωπος του Γραφείου Επιτρόπου Κρατικών Ενισχύσεων είπε ότι μοναδική προϋπόθεση για έγκριση των κρατικών ενισχύσεων από την Κομισιόν είναι να κριθεί ως βιώσιμο το σχέδιο αναδιάρθρωσης και πρόσθεσε ότι αν δεν γίνει αποδεκτή η κρατική ενίσχυση δεν θα βρεθεί επενδυτής.

Εξάλλου, ο Πόλυς Πολυβίου, εκ μέρους του γραφείου Χρυσαφίνης και Πολυβίου, νομικών συμβούλων των ΚΑ, διατύπωσε την εκτίμηση ότι η κρατική ενίσχυση είναι κατά 99% βέβαιο ότι θα απορριφθεί και πρόσθεσε πως για αυτόν το σκοπό προχώρησε η διαδικασία εξεύρεσης επενδυτή.

Διαβάστε Επίσης