Κυριακή, 26 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΓΝΩΜΕΣΓΝΩΜΕΣ:Ο καθηγητής και το διαβολικό ΑΚΕΛ - Του Γιαννάκη Κολοκασίδη

ΓΝΩΜΕΣ:Ο καθηγητής και το διαβολικό ΑΚΕΛ – Του Γιαννάκη Κολοκασίδη

-

2014

Το ΑΚΕΛ, με τη συνεργασία επιστημόνων από την Κύπρο και το εξωτερικό, έχει επεξεργαστεί τη δική του πρόταση για έξοδο από το μνημόνιο που ουσιαστικά σημαίνει και έξοδο από το ευρώ. Η ανάγκη να διαμορφωθεί εναλλακτική πρόταση στο μνημόνιο δημιουργήθηκε από τη στιγμή που τον περασμένο Μάρτη Γιούρογκρουπ και Αναστασιάδης συμφώνησαν σε μια πορεία που οδηγεί στην οικονομική καταστροφή της Κύπρου. Μόνο εθελοτυφλούντες δεν βλέπουν ότι αυτά που συμφωνήθηκαν τον Μάρτη δεν έχουν καμιά σχέση με όσα κατ’ αρχήν είχαν συμφωνηθεί επί διακυβέρνησης Χριστόφια.

Το ΑΚΕΛ έχει παραδώσει την πρόταση του στην πολιτική ηγεσία και στην κοινωνία καλώντας σε διάλογο για να βρεθούν οι καλύτερες δυνατές λύσεις, χωρίς να διεκδικεί την απόλυτη αλήθεια. Η πρόταση του ΑΚΕΛ πρέπει να έχει ταρακουνήσει πολλούς φανατικούς οπαδούς του μνημονικού μονόδρομού. Αλλιώς δεν εξηγείται η αντίδραση τους. Μια αντίδραση που αντί της συζήτησης και της επιχειρηματολογίας, επικεντρώνεται στον χλευασμό και την απαξίωση. «Ανοησία» την χαρακτηρίζει ο καθηγητής Αθανάσιος Ραφτόπουλος. Αν όμως το ΑΚΕΛ λέει ανοησίες, τότε ανοησίες λέει και ο συνάδελφος του κ. Ραφτόπουλου καθηγητής Θεοφάνους που έχει επεξεργαστεί μια παρόμοια πρόταση στη βάση της εξόδου από το ευρώ. Όπως και πολλοί άλλοι, ακαδημαϊκοί και μη, που επίσης προβληματίζονται στην ίδια βάση.

Ο Αθανάσιος Ραφτόπουλος αφιερώνει σειρά άρθρων στην απαξίωση της πρότασης του ΑΚΕΛ. Σε ένα απ’ αυτά διατυπώνει τη θεωρία ότι το ΑΚΕΛ έχει επεξεργαστεί την πρόταση του στη βάση ενός διαβολικού σχεδίου να προκαλέσει σοσιαλιστική επανάσταση στην Κύπρο!!! Και αυτά τα λέει ένας καθηγητής του κρατικού μας Πανεπιστημίου. Ένας επιστήμονας, που ενώ χλευάζει τους συνάδελφους του καθηγητές που συνεργάστηκαν με το ΑΚΕΛ, επιχειρηματολογεί με τρόπο που θα μπορούσε να επιχειρηματολογήσει ένας αμαθής άνθρωπος σε συνοικιακό καφενείο, όχι σήμερα, αλλά την δεκαετία του 1950. Αλήθεια είναι να διερωτάται κανείς αν αξίζει τον κόπο να ασχοληθεί με τον κ. καθηγητή.

Εξηγώντας το διαβολικό σχέδιο του ΑΚΕΛ για κατάληψη της εξουσίας ο κ. Ραφτόπουλος μας λέει ότι «Oι Aκελικοί ως Mαρξιστές-Λενιστές θεωρούν ότι η δημοκρατία μας δεν είναι πραγματική δημοκρατία αλλά η κυριαρχία της αστικής τάξης και ότι η πραγματική δημοκρατία είναι η δικτατορία του προλεταριάτου (όπως αναφέρεται στο καταστατικό τους) την οποία έχουν ως απώτερο στόχο να πραγματώσουν».(οι υπογραμμίσεις δικές μας. ). Από όσα ξέρουμε οι καθηγητές των πανεπιστημίων είναι επιστήμονες. Βασίζονται στην επιστημονική έρευνα και πρέπει να σέβονται τις πηγές. Σε ποιο καταστατικό του ΑΚΕΛ έχει διαβάσει ο έγκριτος κ. καθηγητής ότι το Κόμμα στοχεύει στην δικτατορία του προλεταριάτου; Ή μήπως έχει πετάξει μια κουβέντα χωρίς να έχει διαβάσει καν το καταστατικό του ΑΚΕΛ;

Να υποδείξουμε ακόμα στον κ. καθηγητή ότι το 17ο Συνέδριο του ΑΚΕΛ το 1990 υιοθέτησε το ντοκουμέντο «Η δική μας αντίληψη για το σοσιαλισμό» στο οποίο ρητά αναφέρεται ότι «το σοσιαλιστικό κράτος δικαίου στο οποίο προσβλέπουμε είναι ασυμβίβαστο με τη δικτατορία οποιασδήποτε τάξης».

Ο κ. καθηγητής μας λέει ότι το ΑΚΕΛ θέλει με την πρόταση του να δημιουργήσει προλεταριάτο για να το στρέψει κατά του κεφαλαίου. Και εξηγεί ότι το προλεταριάτο σημαίνει με σύγχρονους όρους «μεγάλη μάζα εξαθλιωμένων πολιτών». Ο προλετάριος δεν είναι κατ’ ανάγκη εξαθλιωμένος. Μπορεί να είναι και ένας άνθρωπος που έχει μια υποφερτή αξιοπρεπή ζωή. Εκείνο που ξεχωρίζει τον προλετάριο είναι ότι δεν κατέχει δικά του μέσα παραγωγής και ως εκ τούτο για να ζήσει πουλά αυτό που κατέχει, δηλαδή την εργατική του δύναμη. Αυτές όμως τις απλές γνώσεις πολιτικής οικονομίας φαίνεται ότι είναι ξένες προς τον έγκριτο κ. καθηγητής.

Οι εργαζόμενοι της Κύπρου με τους αγώνες τους στους οποίους πρωτοστάτησε το ΑΚΕΛ και γενικά η Αριστερά, έχουν κατακτήσει δικαιώματα που τους διασφάλιζαν μια αξιοπρεπή ζωή. Η μέχρι σήμερα ευημερία των κυπρίων εργαζομένων φέρει την σφραγίδα της Αριστεράς. Το ΑΚΕΛ αγωνίστηκε πάντοτε για να αλλάξει η ζωή των εξαθλιωμένων προς το καλύτερο και όχι το αντίστροφο. Αυτά όμως είναι ψηλά γράμματα για τον έγκριτο καθηγητή που σίγουρα θα θεωρεί κάθε δικαίωμα και κάθε κατάκτηση των εργαζομένων ως υπερβολή και στρέβλωση που πρέπει να πάψει να υπάρχει.

Ας έρθουμε όμως και επί της ουσίας. Αν είναι κάποιος που θα δημιουργήσει στην Κύπρο εξαθλιωμένους πολίτες, αυτός δεν είναι το ΑΚΕΛ. Αυτός είναι το μνημόνιο Αναστασιάδη-Γιουρογκρουπ, στο όνομα του οποίου πίνει νερό ο κ. καθηγητής. Όπως ακριβώς ήδη τους δημιουργεί στην Ελλάδα και στην Πορτογαλία. Όπως δημιουργούνται στην Ισπανία και την Ιταλία με την προοπτική και μόνο του μνημονίου.

Εμάς του ΑΚΕΛ, μάς λέει ο κ. καθηγητής μάς χρειάζονται «οξύτατες κοινωνικές αντιθέσεις» για να προωθήσουμε τα διαβολικά μας σχέδια. Μα είναι οι ίδιοι οι ηγέτες της ΕΕ που άρχισαν ένας ένας να προειδοποιούν πως η λιτότητα των μνημονίων, του νεοφιλελευθερισμού και της Μέρκελ οδηγούν σε οξύτατες κοινωνικές αντιθέσεις. Και αν θα έχουμε τέτιες και στην Κύπρο, δεν θα τις δημιουργήσει το «διαβολικό» ΑΚΕΛ αλλά τα αλλεπάλληλα μνημόνια που μας περιμένουν.

Το «διαβολικό» ΑΚΕΛ, μάς λέει ο περισπούδαστος κ. καθηγητής, στοχεύει όχι μόνο στην εξαθλίωση του λαού αλλά «τελικά στην κατάλυση της δημοκρατίας». Πολύ βαρετή κατηγορία. Απαντούμε. Εμείς δώσαμε αίμα για να στηριχτεί η δημοκρατία σ’ αυτόν το τόπο. Άλλοι είναι που επιχείρησαν να την καταλύσουν με τα όπλα και τελικά έφεραν την τουρκική κατοχή. Και πολλοί απ’ αυτούς χειροκροτούν σήμερα το μνημόνια Αναστασιάδη-Γιούρογκρουπ, όπως κάνει και ο κ. καθηγητής.

Φαντάζομαι ότι ο κ. Ραφτόπουλος είναι άνθρωπος με δημοκρατικές πεποιθήσεις. Παρόλα αυτά και πολύ δημοκρατικά μάς λέει ότι η «πρόταση του ΑΚΕΛ δεν πρέπει να τίθεται καν στο τραπέζι». Πάλι καλά! Σε άλλες εποχές ίσως θα ζητούσε να μας εξορίσουν, να μας εκτελέσουν, να μας θέσουν εκτός νόμου και όλα αυτά για να σωθεί η δημοκρατία. Τώρα απλά μας απαγορεύει να θέτουμε την πρόταση μας στο τραπέζι. Είμαστε τυχεροί…

Στην τελική ο κ. καθηγητής κάνει και μια παραδοχή: «Ναι, η παραμονή της Κύπρου στο στρατόπεδο των Δυτικών δημοκρατιών πάση θυσία είναι θέμα ιδεοληψίας.» Μόνο που εδώ δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με ιδεοληψία. Έχουμε να κάνουμε με μαζοχισμό. Αφήνω την ιστορία. Περιορίζομαι σε όσα μας είπε πρόσφατα ο Γ.Γ. του ΝΑΤΟ, που προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων. Υπενθυμίζω ακόμα τις απανωτές δηλώσεις στελεχών του κυβερνώντος κόμματος, της κυβέρνησης και του ίδιου του προέδρου Αναστασιάδη ότι οι εταίροι μας, μάς πίεσαν, μας εκβίασαν, μας έβαλαν το πιστόλι στο κρόταφο, μας κατάστρεψαν. Όταν έχουμε τέτιους εταίρους τι τους θέλουμε τους εχθρούς; Αλλά κατά τον κ. καθηγητή πρέπει «πάση θυσία» να μείνουμε στο στρατόπεδο τους. Και κατά την κυβέρνηση του ΔΗΣΥ να μπούμε και στο ΝΑΤΟ. Μαζοχισμός, από τον οποίο θα υποφέρει όχι ο περισπούδαστος καθηγητής αλλά ένας ολόκληρος λαός.

ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΚΟΛΟΚΑΣΙΔΗΣ

ΜΕΛΟΣ Π.Γ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΚΕΛ

Διαβάστε Επίσης