Δημιουργήθηκε : Παρασκευή, 16 Ιανουάριος 2015

Ένας αστεροειδής διαμέτρου μισού χιλιομέτρου θα βρίσκεται κοντά από τη Γη στα τέλη Ιανουαρίου, αλλά όπως αναφέρει η ΝΑΣΑ δεν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης.

Το ουράνιο αυτό σώμα θα βρίσκεται στις 26 Ιανουαρίου σε απόσταση 1,2 εκατ. χιλιόμετρα, δηλαδή τρεις φορές η απόσταση της Γης από τη Σελήνη.

Σημειώνεται ότι ποτέ στο παρελθόν δεν έχει εντοπιστεί αστεροειδής αυτού του μεγέθους να βρίσκεται σε τέτοια απόσταση από τη Γη.

Ο αστεροειδής που ονομάστηκε "2004 BL86" ανακαλύφθηκε το 2004.

Εξάλλου, σύμφωνα με τη ΝΑΣΑ, στις 13 Απριλίου 2029, ο αστεροειδής 2004 MN4 θα πλησιάσει τη Γη σε απόσταση μόλις 30.000 χιλιομέτρων. Αν και αρχικά θεωρείτο επικίνδυνος, η ΝΑΣΑ αναθεώρησε τις εκτιμήσεις της και δήλωσε ότι δεν συνιστά κίνδυνο για τη Γη.

Ο αστεροειδής αυτός πολύ πιθανόν να είναι ο πρώτος που θα χρησιμοποιηθεί για το πρόγραμμα ‘Asteroid Redirect Mission’, που φιλοδοξεί να στείλει ένα ρομποτικό διαστημόπλοιο για να τον αιχμαλωτίσει, στέλνοντάς τον σε τροχιά γύρω από το Φεγγάρι. Στόχος είναι να σταλούν αστροναύτες στον αστεροειδή προκειμένου να πάρουν δείγματα από το έδαφός του για περαιτέρω μελέτη.

Αν και η Γη δεν διατρέχει προς το παρόν άμεσο κίνδυνο να κτυπηθεί από το καταστροφικό πέρασμα ενός αστεροειδή, η ΝΑΣΑ προβαίνει σε προληπτικές κινήσεις, ζητώντας από τον ακαδημαϊκό και το βιομηχανικό κόσμο, αλλά και από απλούς πολίτες, να συμβάλουν στις προσπάθειες για αντιμετώπιση αυτής της απειλής.

Η ΝΑΣΑ δρα στο πλαίσιο του προγράμματος που ανακοίνωσε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα με τίτλο «Η μεγάλη πρόκληση των αστεροειδών» μελετώντας ιδέες που έχουν υποβληθεί από διάφορους επιστήμονες για εκτροπή αστεροειδών.

Η ΝΑΣΑ δημοσίευσε ένα χάρτη στον οποίο καταγράφεται η τροχιά 1.400 «δυνητικά επικίνδυνων αστεροειδών», οι οποίοι περνούν πολύ κοντά στη Γη.

Αν και διαβεβαιώνει ότι κανένας από τους αστεροειδείς που έχει χαρτογραφηθεί δεν συνιστά απειλή για τη Γη τα επόμενα 100 χρόνια, η ΝΑΣΑ προετοιμάζεται για το μέλλον αλλά και για το απροσδόκητο.

«Αυτοί οι 1.400 αστεροειδείς θεωρούνται επικίνδυνοι επειδή είναι αρκετά μεγάλοι (τουλάχιστον 140 μέτρα), και επειδή ακολουθούν τροχιές που περνούν κοντά στην τροχιά της Γης σε απόσταση 7.500.000 χιλιομέτρων», είπε ο αξιωματούχος της ΝΑΣΑ.

Οι συνέπειες από μια σύγκρουση μεγάλου αστεροειδούς με τη Γη θα είναι καταστροφικές. Πιστεύεται ότι η καταστροφή που προκλήθηκε το 1908, σε μια έρημη περιοχή της Σιβηρίας προήλθε από έκρηξη αστεροειδούς ίση με 180 βόμβες που έπεσαν στη Χιροσίμα.

• Φρενίτιδα στις ΗΠΑ για την ολική έκλειψη Ηλίου!
    Φρενίτιδα στις ΗΠΑ για την ολική έκλειψη Ηλίου! Για σχεδόν τρία λεπτά η μέρα θα γίνει νύχτα σκορπώντας κύματα ενθουσιασμού στις ΗΠΑ, όπου αναμένεται τη Δευτέρα με ανυπομονησία η Μεγάλη Αμερικανική Έκλειψη, ένα φαινόμενο που έχει να συμβεί εδώ και ένα αιώνα στην περιοχή. Την ίδια ώρα, τεράστια είναι η κινητοποίηση των αμερικανικών Αρχών, καθώς αναμένεται ότι εκατομμύρια άνθρωποι θα μεταβούν στην περιοχή όπου η ολική έκλειψη ηλίου θα είναι κατά 100% ορατή.