2015

Ανώτεροι επιστήμονες της Αμερικανικής Υπηρεσίας Διαστήματος (ΝΑΣΑ) προέβλεψαν ότι μέχρι το 2025 η ανθρωπότητα θα έχει ανακαλύψει ενδείξεις εξωγήινης ζωής.

“Πιστεύω ότι θα έχουμε ισχυρές ενδείξεις για ζωή πέρα ​​από τη Γη μέσα στην επόμενη δεκαετία ενώ οριστική απόδειξη θα έχουμε τα επόμενα 10 με 20 χρόνια», δήλωσε χθες η επιστήμονας της ΝΑΣΑ στη διάρκεια συζήτησης.

"Ξέρουμε πού να ψάξουμε και ξέρουμε πώς να ψάξουμε” είπε η Stofan, προσθέτοντας ότι υπάρχει η απαραίτητη τεχνολογία προς αυτή την κατεύθυνση.

Για τον επίσης αξιωματούχο της ΝΑΣΑ Jeffery Newmark, `η ερώτηση δεν είναι εάν αλλά πότε`.

“Πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα έχουμε ενδείξεις για εξωγήινη ζωή τόσο στο ηλιακό μας σύστημα όσο και πέραν από αυτό” είπε.

Διευκρίνισε ωστόσο ότι η εξωγήινη ζωή δεν θα αφορά εξωγήινο πολιτισμό αλλά κάτι μικρότερο, όπως μικρόβια.

Σεθ Σιόστακ: Επαφή με ευφυή εξωγήινα όντα σε 25 χρόνια

------------------

Εξάλλου, υπενθυμίζεται ότι πριν από ένα χρόνο ο ο Αμερικανός αστρονόμος Σεθ Σιόστακ είχε δηλώσει ότι μέσα στα επόμενα 25 χρόνια η ανθρωπότητα θα έχει εντοπίσει ευφυή εξωγήινα όντα.

Λέγοντας ότι μέχρι το 2040 οι αστρονόμοι θα έχουν παρατηρήσει όχι χιλιάδες, αλλά εκατομμύρια, ηλιακά συστήματα, είπε ότι οι πιθανότητες να ανακαλύψουν ευφυή εξωγήινη ζωή αυξάνονται συνεχώς.

«Πιστεύω ότι σε 25 χρόνια από σήμερα θα βρούμε τον Ε.Τ, διότι αντί να ψάχνουμε σε μερικές χιλιάδες ηλιακά συστήματα, όπως κάνουμε σήμερα, θα ψάχνουμε σε εκατομμύρια συστήματα σε 25 χρόνια από τώρα. Πιστεύω ότι ο μαγικός αριθμός θα είναι το ένα εκατομμύριο συστήματα για να εντοπίσουμε εξωγήινη ζωή», είπε.

Ο άνθρωπος, είπε, εμφανίστηκε μόλις πριν 200,000 χρόνια και έχει αναπτύξει τεχνολογία μόλις τον τελευταίο αιώνα. Κατέληξε λέγοντας ότι παρόμοια εξέλιξη μπορεί να έχουν και άλλα ευφυή όντα σε εξωπλανήτες στον γαλαξία μας.

Η αναζήτηση για εξωγήινη ζωή έχει λάβει διάφορες μορφές. Μία από τις πιο σημαντικές πτυχές είναι η έρευνα για ενδείξεις νερού σε υγρή μορφή, που περιέχει μερικά από τα βασικά δομικά στοιχεία της ζωής όπως εμείς την γνωρίζουμε εδώ στη Γη.

Μέχρι τώρα, οι επιστήμονες έχουν βρει πολλές ενδείξεις ότι το νερό βρίσκεται απλά παντού στο σύμπαν.

Δορυφόρος Δια, "Ευρώπη"

--------

Υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι κάτω από την επιφάνεια πλανητών μπορεί να υπάρχουν απέραντοι ωκεανοί ακόμη και στο δικό μας ηλιακό σύστημα.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί ο δορυφόρος του Δία, η Ευρώπη. Κάτω από το παγωμένο αυτό φεγγάρι πιστεύεται ότι κρύβεται ένας ωκεανός που δεν είναι τόσο διαφορετικός από τις παγωμένες λίμνες στις δικές μας πολικές περιοχές που είναι γεμάτες μικρόβια.

Η ΝΑΣΑ προγραμματίζει μια αποστολή στην Ευρώπη το 2022. Ο κύριος στόχος αυτής της αποστολής που θα στοιχίσει 2.1 δισεκατομμύρια δολάρια, θα είναι να ρίξει φως στο ερώτημα κατά πόσον το παγωμένο αυτό φεγγάρι είναι κατοικήσιμο και κατά πόσον υπάρχουν ενδείξεις εξωγήινης ζωής.

Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, μόνο και μόνον στο δικό μας Γαλαξία υπάρχουν δισεκατομμύρια ηλιακά συστήματα που μπορούν να φιλοξενούν πλανήτες με τα δομικά υλικά της ζωής.

Εξωπλανήτες και πιθανή ζωή

---------------------

Εντυπωσιακά στοιχεία έρχονται στο φως σε σχέση με την ύπαρξη πλανητών όμοιων με τη Γη. Σύμφωνα με υπολογισμούς, οι πλανήτες που υπάρχουν στο δικό μας Γαλαξία και έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά με τη Γη ανέρχονται σε 40 δισεκατομμύρια, με τις στατιστικές πιθανότητες για ύπαρξης κάποιας μορφής ζωής σε αυτούς τους πλανήτες να αυξάνονται.

Αστρονόμοι των Πανεπιστημίων Berkeley της Καλιφόρνια και της Χαβάης ανακοίνωσαν, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της ΝΑΣΑ, ότι ύστερα από επεξεργασία των στοιχείων που στέλνει το τηλεσκόπιο της ΝΑΣΑ με την ονομασία Κέπλερ, υπάρχουν δεκάδες δισεκατομμύρια εξωπλανήτες στο Γαλαξία μας σε μακρινά ηλιακά συστήματα, που θεωρούνται ότι βρίσκονται στη λεγόμενη «κατοικήσιμη ζώνη», δηλαδή σε μια απόσταση από το άστρο τους και με τη σωστή σύνθεση και μέγεθος που θα μπορούσε να φιλοξενήσει ζωή.

Σημειώνεται ότι οι αριθμοί αυτοί αφορούν μόνο το δικό μας Γαλαξία.

Όμως, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι υπάρχουν περισσότεροι από 170 δισεκατομμύρια γαλαξίες στο ορατό σύμπαν και πιθανώς 500 δισεκατομμύρια γαλαξίες στο μη ορατό σύμπαν. Ο αριθμός των άστρων που βρίσκεται σε κάθε ένα από αυτούς τους γαλαξίες κυμαίνεται από μερικές δεκάδες εκατομμύρια μέχρι εκατό τρισεκατομμύρια άστρα.

Στη βάση αυτών των υπολογισμών, γίνεται αντιληπτό ότι ο αριθμός των εξωπλανητών όμοιων με τη Γη σε ολόκληρο το σύμπαν αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς.

Το τηλεσκόπιο Κέπλερ, το οποίο φωτογράφησε μέχρι στιγμής 150,000 από τα 300 δισεκατομμύρια άστρα που βρίσκονται στο Γαλαξία μας, προσέφερε πολύτιμες πληροφορίες, οι οποίες επέτρεψαν στους επιστήμονες να προβούν σε εκτιμήσεις. Υπολόγισαν ότι πλανήτες όπως η Γη πρέπει να περιστρέφονται γύρω από το 22% των άστρων στον Γαλαξία μας που ομοιάζουν με τον δικό μας Ήλιο.

«Θεωρούμε ότι γύρω από το 22% των άστρων όπως ο Ήλιος μας περιστρέφονται πλανήτες στο μέγεθος της Γης σε τροχιά στην κατοικήσιμη ζώνη. Ο κοντινότερος τέτοιος πλανήτης μπορεί να είναι σε απόσταση μόνον 12 έτη φωτός και φαίνεται με γυμνό μάτι» αναφέρεται στην έρευνα που δημοσίευσαν τα Τμήματα Αστρονομίας των Πανεπιστημίων της Καλιφόρνια και της Χαβάης.

Σύμφωνα με σημερινά στοιχεία από τη ΝΑΣΑ, το Κέπλερ έχει επιβεβαιώσει την ύπαρξη 1.022 εξωπλανητών.

• Έλυσε το μυστήριο του Τριγώνου των Βερμούδων, ομάδα επιστημόνων