Δημιουργήθηκε : Πέμπτη, 06 Αύγουστος 2015

Το μακρινότερο γαλαξία που εντοπίστηκε ποτέ στο ορατό μας σύμπαν, ανακάλυψαν αστρονόμοι.
Ο γαλαξίας αυτός, με την ονομασία EGSY8p7, βρίσκεται περίπου 13.2 δισεκατομμύρια έτη φωτός μακριά από τη Γη. Αυτό σημαίνει ότι οι αστρονόμοι βλέπουν έναν γαλαξία στη μορφή που ήταν πριν 13.2 δισεκατομμύρια χρόνια.

Σημειώνεται ότι οι επιστήμονες πιστεύουν πως η ηλικία του σύμπαντος είναι περίπου 13.8 δισεκατομμύρια έτη. Ο νέος αυτός γαλαξίας μας προσφέρει μια ματιά στο σύμπαν 600 εκατ. χρόνια μετά τη Μεγάλη Εκρηξη ή αλλιώς Big Bang, η οποία πιστεύεται ότι ήταν η απαρχή της δημιουργίας του σύμπαντος.

Κανένας άλλος γνωστός γαλαξίας που έχει ανακαλυφθεί δεν μπορεί να μας προσφέρει μια τόσο μακρινή ματιά στο παρελθόν, όπως ο νέος αυτός γαλαξίας, αναφέρεται σε ανακοίνωση του Παρατηρητηρίου W. M. Keck Observatory στη Χαβάη, όπου έγινε η ανακάλυψη.

Ο αστρονόμος του California Institute of Technology, Adi Zitrin, επικεφαλής της ομάδας, είπε ότι η μελέτη των μακρινών γαλαξιών μας προσφέρει ένα μοναδικό ταξίδι στο παρελθόν και στην ιστορία του σύμπαντος.

Οσο πιο μακριά σε εμάς βρίσκεται ένα ουράνιο σώμα τόσο πιο μακριά κοιτάζουμε στο παρελθόν.

“Είμαστε ενθουσιασμένοι. Αυτή η ανακάλυψη είναι μια φανταστική ευκαιρία να δούμε τι πραγματικά συμβαίνει όταν δημιουργούνται οι γαλαξίες", είπε.

Ο νέος αυτός γαλαξίας είναι στο στάδιο της δημιουργίας του και έχει διάμετρο ίση με 400,000 έτη φωτός, είναι τέσσερις δηλαδή φορές μεγαλύτερος από το δικό μας γαλαξία, τον ονομαζόμενο Milky Way.

Σημειώνεται ότι ο πιο κοντινός γαλαξίας στον Milky Way είναι ο Γαλαξίας της Ανδρομέδας (ή αλλιώς γνωστός και ως Μ31), ο οποίος είναι και ορατός με γυμνό μάτι. Ο γαλαξίας της Ανδρομέδας βρίσκεται σε απόσταση μόλις 2,5 εκατομμυρίων ετών φωτός. Δηλαδή εάν ταξιδεύει κάποιος από τη Γη με την ταχύτητα του φωτός (που είναι η πιο γρήγορη ταχύτητα γνωστή έως σήμερα με 300.000 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο) τότε θα χρειαστεί 2.5 εκατ. χρόνια για να φθάσει στην Ανδρομέδα. Ο M31 προσεγγίζει το Γαλαξία μας με ταχύτητα σχεδόν 120 χιλιομέτρων ανά δευτερόλεπτο.

Οι επιστήμονες υπολογίζουν ότι υπάρχουν περισσότεροι από 170 δισεκατομμύρια γαλαξίες στο ορατό σύμπαν και πιθανώς 500 δισεκατομμύρια γαλαξίες στο μη ορατό σύμπαν.

Ο αριθμός των άστρων που βρίσκεται σε κάθε ένα από αυτούς τους γαλαξίες κυμαίνεται από μερικές δεκάδες εκατομμύρια μέχρι εκατό τρισεκατομμύρια άστρα, μεγέθη ασύλληπτα από τον ανθρώπινο νου. Αν υπολογίσει κανείς ότι γύρω από κάθε ένα από αυτά τα άστρα περιστρέφονται πλανήτες, τότε αυξάνοντας και οι πιθανότητες ύπαρξης εξωγήινων πολιτισμών παντού στο αχανές μας σύμπαν.

• Έλυσε το μυστήριο του Τριγώνου των Βερμούδων, ομάδα επιστημόνων